• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65355
+
-

1550  گردشگر با قطار از گیلان دیدن کردند

مدیر کل راه‌آهن شمال ۲ گفت: از زمان راه‌اندازی قطار گردشگری گیلان در اوایل اردیبهشت امسال، 1550 نفر از طریق این خط ریلی به گردشگری پرداخته‌اند.

به گزارش ایرنا «علی خدایی» با اشاره به مسیرهای ریلی رشت-تهران و رشت-مشهد افزود: از نیمه اسفند سال گذشته (زمان افتتاح راه‌آهن گیلان) حدود ۵۵ هزار نفر از این خطوط ریلی به مقصد خود رسیده‌اند.

وی با تفکیک تعداد مسافران از هر مسیر ریلی تصریح کرد: از نیمه اسفند سال گذشته، ۱۴ هزار و ۱۱۲ نفر از قطار تهران-رشت و ۱۲ هزار و ۵۸ نفر از مسیر ریلی رشت-تهران استفاده کردند. همچنین ۱۴ هزار و ۶۶ نفر از مشهد به رشت و ۱۴ هزار و ۶۱۸ نفر از رشت به مشهد از طریق قطار سفر کرده‌اند.


تور یک روزه با قطار گردشگری 

 قطار گردشگری گیلان از تهران حرکت می‌کند و از روی پل‌ها، کنار بناها و داخل تونل‌هایی که مهم هستند، با سرعت کمتر عبور می‌کند تا گردشگران بتوانند از آنها عکس‌‌برداری و فیلم‌برداری کنند.

قطار در ایستگاه سراوان متوقف می‌شود و بعد از آن، مسافران با اتوبوس از موزه میراث روستایی گیلان بازدید می‌کنند. سپس با اتوبوس به سمت مجموعه شاه عباسی حرکت کرده و ضمن بازدید از این مجموعه، در آنجا استراحت دارند. 

بعد از استراحت، قطار به مسیر خود ادامه می‌دهد و در ایستگاه منجیل متوقف می‌‌شود. گردشگران در نهایت از دریاچه و بازارچه منجیل بازدید می‌کنند و به تهران باز می‌گردند.

هزینه بلیت رفت و برگشت این تور گردشگری یک روزه با توجه به خدمات ارائه شده بین ۲۰۰ تا ۲۳۰ هزار تومان و ظرفیت این قطار ۳۰۰ نفر است.
به گفته مدیر کل راه‌آهن شمال ۲، علاقه‌مندان می‌توانند بلیت را از تمامی آژانس‌های داخل شهر خود تهیه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید